اتصالات دنده ای

اتصالات بخشی از سیستم لوله کشی صنعتی هستند که؛ در موارد تغییر جهت، شاخه گذاری و یا برای تغییر قطر خط لوله استفاده می شوند. این نوع اتصالات معمولا از جنس چدن، برنج، برنز و یا استیل ساخته می شوند. یکی از انواع اتصالات پر کاربرد، اتصالات دنده ای هستند. کاربرد اصلی این نوع از اتصالات در سیستم های لوله کشی جهت انتقال؛ و جابجایی آب، لوله فاضلاب و پسماندها است. انواع مختلفی از اتصالات در صنایع وجود دارد که؛ هر یک برای آلیاژ های مختلفی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اتصالات دنده ای یکی از کاربردی ‌ترین نوع اتصالات می‌ باشند. به طور کلی اتصالات فولادی دارای انواع اتصالات دنده ای و اتصالات جوشی می ‌باشند که؛ این دو نوع زیر مجموعه و انواع دیگری هم دارند. اتصالات دنده ای یکی از محصولات فرایند پیشرو عرصه است. فرایند پیشرو عرصه این محصول را با تضمین کیفیت ارائه می دهد.

اتصالات دنده ای

خرید اتصالات دنده ای

اتصالات دنده ای سیاه جهت اتصال لوله های فلزی به یک دیگر و سایر تجهیزات مکانیکی به کار برده می شود. اتصالات دنده ای سیاه حداکثر تا سایز 6 اینچ کاربرد دارد. برای دریافت استعلام به روز قیمت اتصالات دنده ای سیاه می توانید؛ با ما تماس بگیرید. اتصالات دنده ای سیاه در صنعت آب و فاضلاب بسیار پرکاربرد و ایده آل هستند. رزوه های اتصالات دنده ای بر اساس استاندارد NPT می باشد. از این اتصالات به صورت گسترده در صنایع آب، گاز، بخار و هوا به طور گسترده استفاده می شود. باید بگوییم از این اتصالات به صورت گسترده در صنایع آب؛ گاز، بخار و هوا به طور گسترده استفاده می شود. مزایای اتصالات دنده ای سیاه این است که دارای پوشش درونی بسیار صیقلی هستند؛ و به همین جهت سیال ها به آسانی و بدون افت فشار از آن ها عبور می کنند.

به طور کلی اتصالات فولادی دارای انواع اتصالات دنده ای و اتصالات جوشی می ‌باشند. معمولا در مکان‌ های کم هزینه و غیر حساس مانند سیستم لوله کشی آب مناطق مسکونی؛ سیستم های اطفاء حریق و سیستم‌های خنک کننده صنایع استفاده می ‌شود. برای اتصال لوله سیاه در زدار کاربرد دارند و نحوه اتصال آن ها به صورت رزوه ای است. تغییرات دما در سیستم باعث به وجود آمدن اختلاف انبساطی بین لوله و اتصالات می شود؛ که این امر باعث نشتی در سیستم لوله کشی می گردد. این یکی از اتصالات صنعتی است. اتصالات صنعتی کاربرد های مختلفی دارد.

 

انواع اتصالات دنده ای سیاه

  • زانو ۹۰ درجه دنده ای سیاه: تغییر خط لوله کشی به اندازه ۹۰ درجه
  • زانو ۴۵ درجه دنده ای سیاه: تغییر خط لوله کشی به اندازه ۴۵ درجه
  • سه راهی مساوی دنده ای سیاه: انشعاب گرفتن از خط لوله اصلی با ۳ ورودی یکسان
  • سه راهی تبدیلی دنده ای سیاه: انشعاب گرفتن از خط لوله اصلی با ۲ ورودی یکسان و یک ورودی متفاوت
  • تبدیل دنده ای سیاه: تغییر سایز در خطوط لوله کشی
  • چپقی دنده ای سیاه: تغییر جهت جریان 
  • بوشن دنده ای سیاه: اتصال خط رزوه ای به خط جوشی
  • مغزی دنده ای سیاه: اتصال خط رزوه ای به خط جوشی
  • روپیچ توپیچ دنده ای سیاه: اتصال خط رزوه ای به خط جوشی
  • مهره ماسوره دنده ای سیاه: باز و بسته کردن اتصالات
  • درپوش دنده ای سیاه: مسدود کردن خطوط لوله
انواع اتصالات دنده ای سیاه
ویژگی های اتصالات دنده ای سیاه

ویژگی های اتصالات دنده ای سیاه

از جمله ویژگی ‌های این اتصالات این است که؛ سطح داخلی صافی دارند و سیالات به راحتی و با فشار کم عبور می ‌کنند. از اتصالات سیاه در صنایع آب، گاز، بخار و هوا به طرز فراوانی به کار گرفته می ‌شود. یکی دیگر از انواع اتصالات، اتصالات جوشی است. آسیب پذیری اتصالات رزوه ای در برابر فرسودگی و خستگی بسیار حائز اهمیت بوده؛ خصوصا در جاهایی که رزوه های بدون پوشش در معرض خوردگی قرار دارند. اتصالات دنده ای معمولاً در کاربری های معمولی و مکان هایی که حساسیت بالایی در لوله کشی وجود ندارد؛ استفاده می شود. اما در مواقع دیگری که حساسیت وجود دارد؛ از اتصالات جوشی استفاده می شود. از دیگر مزایای اتصالات دنده ای سیاه می توان گفت آن ها بسیار مستحکم هستند. اتصالات دنده ای گالوانیزه به دلیل داشتن یک لایه از جنس روی در برابر خوردگی مقاوم هستند.

از اتصالات دنده ای گالوانیزه در سیستم‌ های لوله ‌کشی ساختمان‌ های؛ مسکونی و تجاری استفاده می‌ شود. تغییرات دما در سیستم باعث به وجود آمدن اختلاف انبساطی بین لوله و اتصالات می شود که؛ این امر باعث نشتی در سیستم لوله کشی می گردد. اتصالات سیاه دنده ای را به صورت رزوه ای به هم متصل می کنند. اما اتصالات جوشی این گونه نیست. اتصالات جوشی کاربرد های خاص خود را دارد. اتصالات جوشی مزایا و معایبی دارد. در مقاله ای جداگانه به اتصالات جوشی پرداخته ایم؛ که می توانید در لینک زیر آن را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی: اتصالات جوشی

مزایای اتصالات دنده ای سیاه

  • دارای پوشش درونی بسیار صیقلی
  • عبور آسان و بدون افت فشار سیال ها
  • عدم وجود مواد سمی و مضر 
  • استحکام و مقاومت بسیار بالا
  • قابلیت آب بندی مناسب در دما و فشار متوسط
  • مناسب برای آب شرب
  • مهارت نصب کم
  • کارایی بالا
  • هزینه نسبتا پایین
مزایای اتصالات دنده ای سیاه
مزایای اتصالات دنده ای سیاه

قیمت اتصالات دنده ای گالوانیزه

تفاوت قیمت این اتصالات متغیر است. دلیل متفاوت بودن جنس چدن چکش ‌خوار و روکش گالوانیزه آن‌ ها است. که هر کدام از این اتصالات دنده ای ویژگی ها و کاربرد هایی دارد. لازم به توضیح است که این اتصالات شامل زانو، بوشن، سه راه تبدیل، درپوش، چپقی، مهره ماسوره و … است. قیمت هر کدام از این اتصالات دنده ای با دیگری متفاوت است. به طور معمول اتصالات دنده‌ ای گالوانیزه از برند توپی برزیل؛ با کیفیت‌ ترین و بهترین نوع این اتصالات هستند. از آن جایی که کیفیت محصولات این شرکت بالا است؛ قیمت آن‌ ها نسبت به دیگر برند ها بالا تر است. اتصالات دنده ای گالوانیزه این برند برزیلی دارای مدل ‌های NPT و BSP می‌باشد که؛ از نظر قیمتی با یک دیگر متفاوت هستند. این محصول در شرکت فرایند پیشرو عرصه ارائه می شود.

از بین انواع اتصالاتی که نام برده شد. اتصالات دنده ای گالوانیزه بیشترین کاربرد را دارند و مورد استقبال صنایع هستند. اتصالات دنده ای به خاطر شرایط محیطی که در آن قرار می گیرند؛ در معرض خطر زنگ خوردگی می باشند. لذا نیاز به پوششی برای مراقبت و محافظت دارند؛ تا در مقابل زنگ زدگی مقاوم باشند. اتصالات دنده ای به دو دسته گالوانیزه و سیاه تقسیم می شوند؛ گروهی از اتصالات می باشد که جهت اتصال لوله های فولادی رزوه شده مورد استفاده قرار می گیرد. همه محصولات ما را می توانید در سایت زانکو مشاهده کنید. سایت زانکو فروشگاه فرایند پیشرو عرصه است. برای مشاهده همه محصولات می توانید وارد سایت زانکو شوید.

اتصالات دنده ای گالوانیزه گرم

اتصالات دنده ای سیاه در صنایع مربوط به تاسیسات ساختمان؛ آبرسانی و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای اتصالات دنده ای می توان به نیاز به مهارت نصب کم؛ کارآیی بالا، قابلیت آب بندی مناسب در دما و فشار متوسط اشاره کرد. یکی از انواع اتصالات فلزی که برای اتصال لوله های فلزی و سایر تجهیزات مکانیکی به ی کدیگر کاربرد دارد؛ اتصالات دنده ای سیاه می باشد. اتصالات فلزی به دو نوع اتصالات جوشی و دنده ای تولید می شود که؛ هر کدام دارای انواع مختلف از اتصالات می باشند که کاربرد های خاص به خود را دارند. تغییرات دما در سیستم باعث به وجود آمدن اختلاف انبساطی بین لوله و اتصالات می شود که؛ این امر باعث نشتی در سیستم لوله کشی می گردد. اتصالات دنده‌ای گالوانیزه نوع دیگری از اتصالات گالوانیزه محسوب می‌ شوند.

اتصالات کاربری های متفاوتی دارند. اتصالات دنده ای جز قدیمی ترین اتصالات هستند که؛ در صنایع مختلف دارای کاربرد گسترده هستند. به طور متوسط دارای بازدهی نصب بالا بوده؛ و نیاز به تجربه و مهارت خاصی در نصب نمی باشد. اتصالات دنده ای به دو دسته گالوانیزه و سیاه تقسیم می شوند. در اتصالات دنده ای گالوانیزه به دلیل سطح صیقلی و گالوانیزه بودن آن در کاربرد های آب رسانی ساختمان؛ و تهویه مطبوع استفاده می شود. اتصالات دنده ای معمولاً در کاربری های معمولی و مکان هایی که؛ حساسیت بالایی در لوله کشی وجود ندارد، استفاده می شود.

اتصالات دنده ای گالوانیزه گرم